Ana içeriğe atla

Vegan Yoğurt- Pirinç Yoğurdu

Merhaba! Bugün instagramda  @communitykitchen'dan ilham alıp babaannemle yaptığımız mayalı pirinç yoğurdunu size anlatıyorum. Bunu yemeyi istememin nedeni sanırım ıspanak, mantı gibi şeylerin üstüne dökmek. Bir de iyi bir haberim daha var, gerçekten uzun süre dayanıyor. 🙈
Malzemeler çok basit;
 kepekli pirinç (normal pirinçten de oluyor, denendi onaylandı) 
Mayamız
Limon
Tuz

Başlayalım o zaman!
Eğer mayalı yapmak istiyorsanız önceki geceden 
Ilık bitkisel süt (badem sütü kullandık)
Su
5-10 nohut'u bir kavanozda sabaha kadar  bekletin, hem kıvamını yoğunlaştırıyor hem de biraz ekşi bir tat veriyor. 
 
Tarife gelince🙈
1-İlk önce 3/2 bardak kepekli pirinci haşlıyoruz, çok yumuşak olmalı. (Az yapmak istiyorsanız yarım bardak pirinç yetecektir)

2-Daha sonra kendisini mutfak robotundan geçiriyoruz, çok sulu olmaması önemli, içinde su kaldıysa süzebilirsiniz. 

Benim emektar robotum❤️ miktarı bu kadar az olmayacak benim robotum küçük olduğu için 2-3 kerede yaptım. 


3- Bunu tekrar tencereye alıp eğer ılıksa öyle, soğumuşsa biraz ısıtıp içine mayayı döküyoruz(nohutlarla birlikte) ve mayalanması için bekletiyoruz, 1-2 saat de olur, biz 4 saate yakın beklettik. Üstünü tabiki sarıp sarmalamayı unutmayın😂


3 saat sonra kendisini açınca şu görüntüyle daha koyu ve ekşi bir kıvamla karşılaştım ^^ Zaten yoğurda benzemesi için limon sıkıyoruz, eğer bu ekşilik bana yeter diyorsanız böyle, yetmez diyorsanız biraz limon sıkıp tuz atıp yoğurdunuzu yapmış oluyorsunuz. 
Tuz, tadına ulaşmak için biraz fazla kullandığımız bir şey. Miktarı sizin damak zevkinize kalmış. O yüzden bence bir günde küçük bir kaseden fazla tüketmeyin. 

İşte benim sarımsaklı pirinç yoğurdum💜


Hepinize afiyet olsun, tadını gerçekten seveceksiniz🙈❤️ Eğer yaparsanız bana ulaştırmayı unutmayın! Sevgiler💗





Yorumlar

  1. Merhaba Büşra Hn,
    bir kaç ay önce ailecek vegan olduk ve genelde gayet iyi gidiyor :) . Ama açıkcası en çok aradığım yiyecek yoğurt. Şu ana kadar bir kaç tarifi denedim ama ne yazık ki yoğurdun yerini tutamadı. Sizin tarifiniz sanki yogurt tadını daha çok andıracak gibime geliyor, zira hem pirinç hem badem nispeten daha tarafsız bir tada sahip.

    Ancak sizin tarifi okurken anlamadığım bir kaç konu var. O konuda bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum :)
    Selamlar,
    Gökhan

    1- Mayayı hazırlarken ölçülerden hiç bahsetmediniz. Ne kadar süte ne kadar su katmalıyız?
    2- Limonu mayaladıktan sonra mı yani yoğurt olduktan sonra mı katıyorsunuz yoksa önceden mi?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Elinize sağlık öncelikle ama hiç bilmeyenler için açık çok yer var. Mesela 5-10 nohutu bekletip su yerine bunun suyunumu kullanıyoruz ya da nohutları blenderdan mı geçiriyoruz. Bu suyu kullanacaksan eğer ne kadar su koyuyoruz. Mayayı nasıl hangi evrede kullanıyoruz. Limon tuz hangi evrede katılıyor içine. Bizleri aydınlatırsanız çok memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biz öyle yaptık 5-10 nohut olabilir. blenderlık bir durum yok maya olarak kullanıyoruz :) limon tuz en son.

      Sil
  3. Sorulara cevap verilmemiş!

    YanıtlaSil
  4. Ezgiyo: şöyle mi yapıyoruz böyle mi, anlamadım?
    Büşra: evet.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayvanlar Üzerinde Deney Yapmayan Markalar (CRUELTY FREE)

Öncelikle BU LİSTEYİ HERHANGİ BİR SİTEDE PAYLAŞIRKEN BU BLOGTAN VEYA INSTAGRAMDA BUSRATHEBUNNY’DEN BAHSETMENİZ GEREKMEKTEDİR.  Bu liste 2018 yılında yazılmış olup sürekli güncellenmektedir. Takipte olmanızı rica ederim. Teşekkürler:  Yapımında emeği geçen Logical Harmony, Cruelty Free Kitty, Etik Seçimler ve Kozmetik Tavşanı’na bol bol teşekkürler. Kendi bilgilerim bir yana onların listelerinden de yararlandığımı söylemeliyim. Hayvan deneysiz makyaj firmalarının ne kadar çok olduğunu görüp zulümsüz kozmetiğe umarım hepiniz geçersiniz. İnanın güzellik için hayvanlara zarar vermemek zor değil 🙆🏻‍♀️🙏🏻 sadece türkiyede satılan markalar yazılmıştır. Yorumlara cevap veremiyorum, instagramdan bana ulaşabilirsiniz sorularınız için. busrathebunny ismiyle varım. Takiplerinizi bekliyorum🌸🌱  NOT:  * ile gösterilen markalar GRİ BÖLGE’dir: benim standartlarıma göre %100 güvenilir olmayan ancak tercih edilebilir markalar olarak özetlenebilirler. Bağlı olduğu firma hayvan deneyi finanse

Hayvanlar Üzerinde Denenmeyen Şampuanlar

 Merhabalar :3 bloğumda (instagramda busrathebunny) cruelty free kozmetikler için sık sık listelemeler yapıyorum. Bugünkü listelediğim şey ise cruelty free şampuanlar. Öncelikle ben hazırladığım görseli buraya bırakacağım ve tek tek marka isimlerini de yazacağım. Eklenecek markalar da olabiliyor, görseli düzeltemediğim için yazılı olarak buraya ekleyeceğim. Aklımdan çıkmadığı sürece burayı güncellerim. Güncellemeleri takip etmeniz önemli. Çünkü cruelty free markalar sık sık değişebiliyorlar :) Cruelty Free Şampuan Markaları GRATİS Hask Benri Organic shop İnecto Morfose Bee Beauty Creightons Himalaya*gri bölge WATSONS Ashley Joy Marc Anthony Dr.Organic Live Clean ROSSMANN Isana Alterra ORTAK MARKALAR MAALESEF DALAN ÇİNDE SATILIYOR VE ARTIK CF KABUL ETMİYORUM. Duru Uni baby Ziaja Urban Care Otacı Zigavus Tresan ONLİNE BULABİLECEKLERİNİZ Dr.Savoon Avalon Organics Nordic (ecoclean) Elite home Halalles Aveda*gri bölge-hepsi vegan Insight Iva Natura Urtekram Okay (nevacolor un markası) Ecowe

EVE SHOP’ta Satılan Cruelty Free Markalar

Activex Arko Banat Bebak Bellisima Catrice Celenes Cire Aseptine Dalan Ecotools Egos Emotion Essence Golden Rose Herbaderm Jeunesse Kalyon Make Up Academy MUA Molped  Morfose Nascita Note Otacı OK Pastel Privacy Real Techniques Rebul Siveno Sleepy Technic Tresan Uni Baby Urban Care W7 Ziaja Zigavus